Le marketing – définition (cours de marketing) sur www.SuperProfesseur.com

Définition du marketing

Le marketing  est l’ensemble des actions qui ont pour objectifs de prévoir, constater, stimuler, susciter ou renouveler les besoins des consommateurs et de réaliser l’adaptation continue de l’appareil productif et de l’appareil commercial d’une entreprise aux besoins ainsi déterminés.

Pour avoir plus d’informations sur la définition du marketing et d’autres cours en marketing :
et l’application mobile de Super Professeur :aideetreussite.superprofesseur.com 


Ronald Tintin, Professeur et spécialiste du marketing

Comments

Popular posts from this blog

16 Days of Activism Against Gender- Based Violence Campaign 2018, from 25 November , the International Day for the Elimination of Violence against Women, to 10 December, Human Rights Day. The theme of the 2018 Campaign is “End Gender-Based Violence in the World of Work.” The Orange the World : #HearMeToo

Paris 2024 Olympics Games today on Sunday 11th August 2024 : Snoop Dogg & Dr DRE performed at Summer Olympics Closing Ceremony with the song "The Next Episode".(Live from The LA28 Olympic Handover) in Long Beach at Granada Beach and Rosie's Dog Beach.

Women’s History Month 2016 (March). Women’s History Month Theme: “Working to Form a More Perfect Union: Honoring Women in Public Service and Government”. Supported by Ronald Tintin, Super Professeur and Ronning Against Cancer in March 2016.